تازه‌ها

آخرین مطالب

پاکستان در صدد سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیون دلاری برای توسعه پرورش میگو

توسعه پرورش میگو پاکستان

توسعه-پرورش-میگو-پاکستان

پاکستان اعلام کرده درنظر دارد ۶ میلیارد روپیه (۳۳/۶ میلیون دلار، ۲۹/۷ میلیون یورو) برای توسعه پرورش میگو  در سراسر کشور سرمایه‌گذاری کند.

امدادالله سالار رئیس هیئت مدیره توسعه شیلات (FDB) پاکستان در ۲۲ دسامبر به اکسپرس تریبیون گفت، این بودجه به برنامه فوری کشاورزی ملی اختصاص دارد. FDB یک نهاد تحت وزارت امنیت ملی غذایی و تحقیقات پاکستان است.

این برنامه با مشارکت تعداد زیادی از واحدهای ذینفع در این صنعت سروکار دارد از جمله هچری‌های میگو، مراکز تحقیقات، مزارع میگو، کارخانه‌های فرآوری و کارخانه‌های تولید خوراک.

هدف FDB استفاده از ۳۵,۰۰۰ جریب زمین با خاک شور برای فعالیت‌های پرورش میگو تحت این برنامه است. یک هچری که می‌تواند تقریبا ۲۵۰ میلیون تخم را در سال تأمین کند در سال ۲۰۲۲ در استان بلوچستان ساخته می‌شود. بلوچستان به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین استان کشور است.

در حال حاضر پاکستان دارای یک هچری واحد نیست و کشور مجبور است تخم میگو را از تایلند وارد کند. میانگین قیمت هر تخم ۶ روپیه (۰/۰۳ دلار، ۰/۰۲ یورو) است. سالار ابراز امیدواری کرد که هچری جدید بتواند تخم‌های بسیار ارزان تر با قیمت ۱ روپیه (۰/۰۰۶ دلار، ۰/۰۰۵ یورو) تولید کند.

به گفته سالار، کار بر روی سایر قسمت‌های پروژه در حال انجام است از جمله ساخت یک مزرعه ۱۵ جریبی در استان پنجاب، یک مرکز تحقیقات میگو، یک کارخانه خوراک و یک کارخانه فرآوری.

این پروژه‌ها بخشی از برنامه فوری کشاورزی به هزینه ۳۰۹ میلیارد روپیه (۱/۷۳ میلیارد دلار، ۱/۵۳ میلیارد یورو) است که توسط دولت در ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، یعنی زمانی که پاکستان همکاری با سازمان خواروبار و کشاورزی UN، برنامه غذای جهان و سازمان توسعه صنعتی UN را آغاز کرد تا ۱۳/۷ میلیارد روپیه (۷۶/۷ میلیون دلار، ۶۷/۷ میلیون یورو) را به سه پروژه توسعه آبزی‌پروری اختصاص دهند و تولید شیلات کشور ارتقاء یابد.

مینا دولتشاهی نماینده پاکستان در فائو در مراسم آغاز این برنامه گفت، پاکستان دارای منابع شیلات و آبزیان است که پتانسیل زیادی برای سهیم شدن در رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی دارند.

 

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی در وبسایت بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا