تازه‌ها

آخرین مطالب

پاندمی-ماهی-پرورشی-ایتالیا

پاندمی باعث شد مصرف‌کنندگان ایتالیایی از مزیت‌های ماهی پرورشی آگاه شوند

ماهی پرورشی، پاندمی، ایتالیا

پاندمی-ماهی-پرورشی-ایتالیا

در یک نظر سنجی، ۸۲% از شرکت‌کنندگان ماهی را ترجیح می‌دهند که در ایتالیا پرورش یافته و آن را سالم‌تر و خوشمزه‌تر می‌دانند و همچنین دسترسی به آن بیشتر است.

ایتالیا و اسپانیا دو کشور با فرهنگ و آداب و رسوم بسیار مشابه بوده و همچنین به لحاظ اقتصادی-اجتماعی دارای سطح یکسانی می‌باشند. به همین دلیل هر مطالعه‌ای روی عادت‌های مصرف‌کنندگان در این کشور (ایتالیا) را می‌توان به کشور ما (اسپانیا) نیز تعمیم داد، بدون نیاز به طی مسافت برای تحقیق.

 نتایج به دست آمده “امکان شناسایی فرصت‌هایی را برای نوآوری‌های تجاری در تولید محصول در یک بستر جدید فراهم می‌کند.”

دوره‌ای که مورد آنالیز قرار گرفت، نشان داد ماهی یکی از غذاهایی با بیشترین مصرف در خانه نسبت به قبل از پاندمی بود. همچنین مشاهده شد ۶% خانواده‌ها به گروه مصرف‌کنندگان ماهی پرورشی ملحق شدند.

از سوی دیگر ۱۰% (خانواده‌ها) دستور تهیه ماهی را تغییر دادند و ۸% از خانواده‌ها به مصرف آنها ادامه می‌دهند. حالا مصرف‌کنندگان به دنبال دستورات بیشتری هستند، از جمله غذاهای آماده برای مصرف، متدهای متفاوتی برای طبخ و انواع دیگری از ماهی.

پاندمی همچنین وضعیت فروش ماهی در امکان مختلف را نیز تغییر داد. فروش در فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها ۱۱% کاهش و در ماهی‌فروشی‌ها ۲% کاهش داشت. کل بازار در همان سطح باقی ماند. برنده این شرایط فروشگاه‌های ماهی منجمد بودند که فروش آنها با ۱۱% رشد همراه بود و تحویل اجناس به درب منازل نیز ۲۹% افزایش یافت.

عموم مصرف‌کنندگان یعنی ۸۳% از متد تولید ماهی (آبزی‌پروری یا صید) اطلاع دارند، و ۱۷% نیز آگاهی ندارند. در بین افراد مطلع از پرورشی بودن ماهی، ۷۸% از مبدأ آن می‌پرسیدند. ۴۵% نیز شناسایی مبدأ ماهی را کار دشواری قلمداد می‌کردند.

ملی‌گرایی در مصرف نیز مشاهده می‌شود. ۸۲% از مردم ایتالیا ماهی تولید داخل را ترجیح می‌دهند و معتقدند این کار به تقویت اقتصاد کشور کمک می‌کند. همچنین ماهی تولید داخل را پایدارتر، سالم‌تر، تازه‌تر و مرغوب‌تر می‌دانند.

بعد از محدودیت‌های پاندمی، بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل نشان دادند که این عادت‌ها را حفظ کنند. در گذر زمان با طولانی شدن دوره پاندمی و رعایت فاصله اجتماعی، این عادت‌ها تقویت می‌شوند.

۱۱% شرکت‌کنندگان، عمدتا افراد پیر و جوان در این بررسی، انتظار دارند رفتارهای (مصرف) در پاندمی را حفظ کنند و دلیل آن مشکلات اقتصادی است. ۱۸% تردید دارند و نمی‌دانند چکار خواهند کرد، هرچند حساسیت بیشتری نسبت به مبدأ ماهی و کشور تولیدکننده نشان می‌دهند. ۱۹% حالا بیشتر از آشپزخانه استفاده می‌کنند، دستورات غذایی جدید را بکار می‌برند، ماهی بیشتری مصرف می‌کنند، خواهان تحویل خریدهایشان به منازل هستند و سعی می‌کنند این رفتارها را حفظ کنند، بخصوص زوج‌های جوان و دارای فرزند.

جهت مطالعه سایر مقالات مرتبط با آبزی پروری و پاندمی کرونا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

بتا، آبزی پروری و کرونا