تازه‌ها

آخرین مطالب

هچری-قزل-آلا-ایالات-متحده

۳/۲ میلیون قطعه قزل آلا کشته شدند تا از شیوع باکتری که  “هرگز قبلا دیده نشده” جلوگیری شود

هچری قزل آلا Mojave River

هچری-قزل-آلا-ایالات-متحده

اوایل این ماه گزارشی منتشر شد از شیوع باکتری در یک هچری قزل آلا دولتی در ساحل غربی ایالات متحده که تا ۶۰,۰۰۰ ماهی را از بین برده بود.

سازمان آبزیان و حیات وحش کالیفرنیا (CDFW) نوشت، تأسیسات هچری Mojave River و هچری Black Rock and Fish Springs در منطقه شرقی Sierra و جنوب کلیفرنیا در حال مبارزه با باکتری لاکتوکوکوس گارویه هستند که مشابه باکتری استرپتوکوک است. این باکتری در کالیفرنیا ناشناخته بوده و میلیون ها ماهی را در معرض خطر قرار می دهد.

در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد CDFW اعلام کرد، حالا ۳/۲ میلیون قطعه ماهی کشته شدند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. این سازمان گفت تحقیقات روی گزینه های درمان در مزارع قزل آلا در اروپا و سایر نقاط جهان به اجرا درآمده که نشان می دهد  “در یک تأسیسات هیچ شانسی برای از بین بردن موفقیت آمیز این باکتری بدون کاهش جمعیت و گندزدایی وجود ندارد.”

ری روآن مدیر برنامه محیط زیست هچری های CDFW گفت: «کشتن ذخایر هچری برای ما تصمیم راحتی نبود. اما کاری بود که باید انجام می شد.»

«این باکتری به تمام روش های درمانی که ما برای ماهی در اختیار داریم مقاوم است. با وجود درمان هایی که بکار گرفتیم وضعیت اتلاف ماهیان بدتر می شد. بهترین گزینه موجود که اتلاف ماهیان این هچری ها را در کوتاه ترین زمان جبران خواهد کرد، تمیز کردن آبراهه ها، ضدعفونی کردن تأسیسات و شروع مجدد فعالیت است.»

جهت مشاهده مقاله مرتبط با ماهی قزل آلا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

محبوبیت قزل آلا پولادسر نروژی رو به افزایش است