تازه‌ها

آخرین مطالب

میگو-اروپا-کریسمس

اقدام زودهنگام شرکت های فرآوری میگو در اروپا برای سفارشات کریسمس

میگو-اروپا-کریسمس
سویچه غذایی که با میگو تهیه می شود.

به گفته سوفیا بالود مشاور پرتال اطلاعات سیفود ترید، شرکت های فرآوری میگو اکوادور امسال سفارشات خود را برای تعطیلات کریسمس و سال نو زودتر آغاز کردند.

اجرای مقررات فاصله گذاری اجتماعی در کارخانه های فرآوری از سرعت آماده سازی محصول برای کریسمس می کاهد. به همین دلیل فرآوران به دنبال فرصتی برای جبران عقب ماندگی می گردند. طبق اظهارات بالود در هر سالن تعداد افراد کمتری حضور دارد و اقدام زودهنگام می تواند فرصتی برای صادرات بوجود آورد. این امر می تواند به معنی کاهش تقاضا در اواخر سال باشد.

 

تأثیر قرنطینه روی بازارهای میگو EU

در یک رویداد آنلاین که در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آگوست توسط اتاق ملی آبزی پروری اکوادور سازماندهی شد، بالود ابتدا به طور خلاصه تأثیر شیوع ویروس کرونا روی بازار میگو در اروپا را بیان نمود.

در اواسط ماه مارس اروپا را یکی از مراکز پاندمی اعلام کردند. شیوع ویروس از چین به اروپا منتقل شده و گسترش آن از ایتالیا و اسپانیا آغاز شد. قرنطینه کامل به سرعت در این دو کشور به اجرا درآمد. در سایر نقاط اروپای شمالی و مرکزی بین هفته ۱۳ تا ۲۵ نیز با واکنش های مختلف در اروپا به لحاظ چگونگی مقابله با تأثیر کووید-۱۹ مقامات دست به اقدامات مختلف قرنطینه زدند.

بالود یادآور شد اجرای قرنطینه و تعطیلی رستوران ها کاهش زیادی در تقاضا از سوی خدمات غذایی پدید آورد.

مروری کوتاه بر اروپا

واردات هفتگی میگو EU از اکوادور

میگو-اروپا-کریسمسبعلاوه کلیه تجمعات بزرگ، حضور افراد در مراسم عروسی، فروشگاه ها، مدارس و بسیاری از مکان ها به حالت تعلیق درآمد.

بالود با اشاره به افزایش تند خرده فروشی در فروشگاه های فیزیکی گفت: «کاهش قابل توجهی در تقاضا در بخش خدمات غذایی مشاهده شد، در حالیکه خرده فروشی آنلاین افزایش داشت.»

بعد از دوران قرنطینه در اروپا تقاضا برای میگو اکوادوری در حال بازگشت به وضعیت سابق است، بخشی از تقاضا از سوی شرکت های فرآوری مواد غذایی بوده  “که در حال آماده شدن برای تعطیلات پایان سال هستند.”

او یادآور شد، فرآوران در اسپانیا و فرانسه می دانند آماده شدن برای تعطیلات بیشتر از معمول زمان می برد، به همین دلیل خرید مواد اولیه را زودتر آغاز کردند. افزایش تقاضا از سوی کارخانه های بزرگ فرآوری نباید به معنی افزایش تقاضا در بازار قلمداد شود.

 

موج دوم؟

بالود هشدار داد هنوز خطر واقعی برای موج دوم شیوع ویروس کرونا وجود دارد که می تواند به قرنطینه منطقه ای در سراسر اروپا منتهی شد. تولیدکنندگان میگو باید امکان شروع موج دوم را درنظر بگیرند.

چشم انداز اروپا

  • امکان “موج دوم”
  • رستوران ها باز شدند، اما تنها با ۳۰% ظرفیت
  • جریان آهسته صنعت توریسم در جنوب اروپا
  • قیمت واردات ۱۴% پایین تر است
  • فعالیت فرآوری برای تعطیلات پایانی سال
  • انتظار می رود تولید هند و اندونزی از سپتامبر افزایش یابد، اما با محصولات مختلف

 

قیمت واردات میگو EU از اکوادور

میگو-اروپا-کریسمس

بالود یادآور شد، در اروپا صنعت غذا به آرامی در حال بازگشت است. «می توانید بازگشایی برخی رستوران ها و کیترینگ ها را ببینید و اما بسیاری از رستوران ها می خواهند از قبل رزرو شوند. تنها ۳۰% ظرفیت پر می شود. پس این بخش در حال بازگشت است، اما [تقاضا] به اندازه سطح نرمال تابستان نیست. فعالیت صنعت گردشگری نیز به دلیل محدودیت در سفرها پایین تر از سطح معمول است.»

او افزود، برخی واردکنندگان اروپا برای تابستان تقاضا پایین تر از معمول را در خرده فروشی پیش بینی می کنند، به این دلیل که خانواده ها در داخل خانه ها جشن های بزرگ برگزار نمی کنند.

به گفته بالود، بخش فرآوری در تلاش است مقدار مواد اولیه را از این طرف و آن طرف خریداری کند و امیدوار است بتواند با قیمت بهتر آن را بفروشد.

انتظار می رود تولید میگو هند و اندونزی از سپتامبر به بعد بهبود یابد. بخشی از برداشت ها در سپتامبر و اکتبر افزایش مواد اولیه را در پی دارد، این واقعیت می تواند در کوتاه-مدت روی قیمت ها تأثیرگذار باشد.

بازار میگو چین

اولین بار شیوع کووید-۱۹ در ژانویه/ فوریه در چین آغاز شد و قرنطینه کامل و سخت بخش غذا و در پی آن خدمات غذایی را در این کشور آسیایی به تعطیلی کشاند.

در نتیجه، قیمت های واردات میگو نیز کاهش یافت و در آوریل و می تا حدودی بهبود پیدا کرد.

بالود گفت، بعد از بازگشت سطح سفارشات در آوریل/ می، در ماه ژوئن و جولای با موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین تقاضا کاهش یافت و دولت دست به اجرای قرنطینه و کنترل شدید گمرک زد.

با افزایش موارد ابتلاء به کووید-۱۹ حالا بی اعتمادی زیادی در بین مشتریان سیفود در چین ایجاد شده است. در گزارش رسانه ها آمده شروع موج دوم به تخته مخصوص خرد کردن سالمون در بازار مرتبط است. همچنین ممنوعیت واردات یا فروش میگو اکوادوری نیز به این بی اعتمادی دامن می زند.

بالود بهبود آهسته ای را در صنعت خدمات غذایی چین پیش بینی می کند. «در حالیکه برخی رستوران ها بازگشایی کرده اند، برخی از آنها هنوز تعطیل شده و برای سرو سیفود بسیار تردید دارند.»

آلیسیا گالاردو، رئیس سازمان ملی شیلات و آبزی پروری (Sernapesca) شیلی در ضمن بحث پیرامون وضعیت فعلی بازار برای مزرعه داران سالمون در شیلی تأیید کرد مشتریان چینی برای سیفود وارداتی با احتیاط عمل می کنند.

بالود خاطرنشان کرد، بسیاری از خریداران چینی میگو موجودی بالایی دارند، اما برخی خرده فروشی های آنلاین مانند JD.com در سایت خود محصولات میگو را ناموجود اعلام می کنند. «برای حجم زیاد محصولات سیفود تقاضا صفر است و بررسی های سخت تر در گمرک، واردات را بسیار دشوار می سازد.»

او ادامه داد: «آنها در واقع مراقبند که آیا نشانه ای از RNA ویروس کووید-۱۹ وجود دارد. واقعا سخت گیرند هم در کنترل گمرک و هم در بازرسی ها.»

 

مروری کوتاه بر چین

صادرات میگو از اکوادور به چین

میگو-اروپا-کریسمس

بالود با توجه به فاکتورهایی که باید مدنظر قرار بگیرند پیشنهاد می کند، بسته به کشور، فروشندگان میگو باید روی محصولات با مصرف آسان متمرکز شوند، از جمله محصولات پوست کنده، با ارزش افزوده، آماده برای طبخ و همچنین تبلیغ فوایدی که مصرف میگو برای سلامت به همراه دارد و ایجاد انگیزه برای تقاضا.

او توصیه کرد: «برای صادرکنندگان ایجاد یک انجمن بسیار مهم است، بخصوص به صورت دیجیتالی. زیرا افراد زیادی حالا در قرنطینه خانگی آنلاین هستند. پس حالا زمان آن است که به لحاظ بازاریابی به صورت آنلاین به آنها دسترسی پیدا کنید. تمرکز روی قابلیت ردیابی و مراحلی که محصول شما پشت سر گذاشته بسیار مهم است. این ها داستان هایی است که شما می توانید برای مصرف کنندگان تعریف کنید و روی آن سرمایه گذاری نمائید. به این ترتیب فروش شما تقویت می شود.»

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازار میگو در در ایام کریسمس بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

افزایش قیمت میگو و هند