تازه‌ها

آخرین مطالب

شهر-نئوم-آبزی-پروری

توسعه‌دهندگان شهر نئوم جزئیات طرح‌های جاه‌طلبانه آبزی‌پروری را فاش کردند

شهر نئوم پروژه‌ نوآورانه آبزی‌پروری

توسعه‌دهندگان نئوم، شهر آینده‌نگر که برای احداث در ساحل دریای سرخ در عربستان طراحی شده، برنامه‌های تولید ۸۰,۰۰۰ تن سیفود از طریق پروژه‌های نوآورانه آبزی‌پروری در سایت را فاش کردند.

شهر-نئوم-آبزی-پروری

نئوم از آب و هوای معتدل برخوردار بوده و دمای آن تقریبا ۱۰°C خنک‌تر از میانگین بقیه نقاط کشور است. این امر بهترین شرایط برای آبزی‌پروری در منطقه را فراهم می‌کند.

به گزارش عرب نیوز توسعه‌دهندگان این شهر در سخنرانی خود در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دریایی در ریاض هدف خود را تمرکز روی احداث سیستم‌های نوآورانه تولید آبزی‌پروری در دریا و خشکی اعلام کردند.

تولید اولیه در یک سیستم آبزی‌پروری مداربسته ۲۲ هکتاری به اجرا درمی‌آید که می‌تواند ۱۲,۰۰۰ تن ماهی تولید کند. این پروژه بعدا با استخرهای مداربسته ۲,۵۰۰ هکتاری با ظرفیت تولید ۴۸,۰۰۰ تن محصول تکمیل می‌شود.

بعلاوه ۳۵۰ هکتار از دریای سرخ نیز به پرورش گونه‌های بومی دریای سرخ اختصاص خواهد یافت. به گزارش عرب نیوز قفس‌های دور از ساحل و نزدیک به ساحل ۱۶۰ هکتار را دربرمی‌گیرند و ۱۶۰ هکتار دیگر نیز برای هچری و نرسری با هدف تولید ۲۰,۰۰۰ تن عنبرماهی در سال درنظر گرفته شده است. این طرح شامل مزارع علف دریایی است که می‌تواند در سال ۱۷,۰۰۰ تن (وزن خشک) میکروجلبک تولید کند.

این طرح‌ها همچنین کارخانه‌های فرآوری اولیه و ثانویه را نیز شامل می‌شود. با توجه به اینکه در حال حاضر ۷۱ درصد سیفود کشور وارداتی است، توسعه‌دهندگان فرصت‌های زیادی را در بازار داخل مشاهده می‌کنند.

نئوم در سال‌های پیش رو در آستانه دریافت ۵۰۰ میلیارد دلار بودجه از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی قرار دارد.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا