تازه‌ها

آخرین مطالب

درخواست برای حمایت از سیفود، اطمینان خاطر به مشتریان: حکمرانی سیفود در رسانه های اجتماعی در دوره کرونا

هیچ هشتگی وجود ندارد که تضمین کند سیفود در این پاندمی دوام می آورد، اما این صنعت در حال استفاده از تأثیرگذاری ابزارهای رسانه اجتماعی است. در عصر “فاصله گذاری اجتماعی” سیفود در رسانه های اجتماعی که اخبار خوب، بد و گاهی زشت را اعلام می کند، به طور ویژه خودنمایی می کند. شرکت های تولید سیفود در صنعتی که همیشه ارتباطات ضعیفی داشته، روش های جدید و خلاقانه ای یافته اند تا با مشتری ها، عرضه کنندگان، همکاران و دولت ارتباط برقرار کنند.

سیفود-کرونا-رسانه

درخواست حمایت

عمده فروشان سیفود و عرضه کنندگان خدمات غذایی اولین گروه هایی بودند که آسیب را احساس کردند. برخی از شرکت ها که با حاشیه سود کم فعالیت می کنند در مقابله با فشارهای مالی نمی توانند مدت طولانی دوام بیاورند. این فضا، به راهی برای رسیدن به مشتریان و عرضه کنندگان تبدیل شده تا حمایت از بیزنس های کوچک را به عموم مردم یادآوری کند.

نیکولاس لینک (معروف به Nick’s Fish) تولیدکننده و عمده فروش سیفود در ایرلند با نشان دادن صندوق های خالی، از فالوئرهای توئیتری خود خواست تا از ماهیگیران محلی حمایت کنند.

برنادت جوردن وزیر شیلات کانادا از ساکنان ایالت نوا اسکاتیا درخواست کرد از رستوران های محلی پشتیبانی کنند. برخی از فروشگاه ها در بریتانیا به جای کاهش تردد، ازدحام جمعیت را گزارش می کنند و از مشتریان می خواهند آرامش خود را حفظ کنند.

در چند هفته گذشته بسیاری از کاربران توئیتر در کامنت ها نگرانی خود را در خصوص سلامت ابراز نمودند. این نگرانی به دلیل صف کشیدن مردم بریتانیا در مغازه های فروش ماهی و چیپس و احتمال شیوع ویروس ایجاد شده است. این موضوع باعث شد یک اغذیه فروشی پر طرفدار موقتا درب های خود را ببندد.

سایرین نیز مشکلات پیش روی مشتریان را بیان کردند، بخصوص در رستوران های US. شرکت Eastern Fish توزیع کننده ای در نیوجرسی دشواری های رستوران ها در چند ایالت US بابت خدمات ارائه غذا در هفته گذشته را یادآور شد.

گابه واتکینز مدیر ارتباطات ریورنس، غول تولید قزل آلا US در حساب اینستاگرام شرکت یادآور شد رسانه های اجتماعی بستری ضروری در طی پاندمی محسوب می شوند.

او روز جمعه به اینترافیش گفت: «من دیروز چند پست از دوستان و رستوران داران دیدم که در حال تعطیل کردن مشاغل خود برای همیشه بودند و یا اینکه به آینده اطمینان نداشتند. قلبم برای آنها شکست، فورا وضعیت دوستان و مشتریانم را بررسی کردم و مطمئن شدم آنها به خوبی مورد حمایت قرار می گیرند. البته برای انتشار یک پیام مبنی بر اینکه کارکنان ما سلامتند، و یا نهرها پر از آب هستند و کامیون های ما به شکل قابل اطمینانی بار را حمل می کنند، پست گذاشتن عمومی در رسانه های اجتماعی مؤثرتر از ارسال ایمیل عمل می کند».

آیا غذای بیرون بر می تواند سیفود را نجات دهد؟

برخلاف بریتانیا که رستوران های زنجیره ای مهم مانند مک دونالد در حال تعطیلی موقتی تمام خدمات خود هستند، ایالات متحده تاکنون از غذای بیرون بر استقبال کرده است. این راهیست که از بخش خدمات غذایی پشتیبانی به عمل می آید و در عین حال داخل رستوان غذا مصرف نمی شود.

ایده  “همچنان ادامه دهید” برای غذای بیرون بر از رستوران های US یک شعار جنگی از سوی مؤسسه ملی شیلات (NFI) در واکنش به پاندمی است.  Beaver Street Fisheries اخیرا یک روز را به تبلیغ “غذای بیرون بر آمریکایی” اختصاص داده است.

Gulf of Maine Sashimi عمده فروش سیفود در پورتلند ایالت مین، اعلام کرده توانایی های خود را برای غذای بیرون بر ارتقا داده و آن را راهی برای پشتیبانی از ماهیگیران محلی می داند. این شرکت راه های جدید برای سفارش سیفود تازه توسط افراد- علاوه بر رستوران ها- را ترویج می کند.

فروش به بیرون، مصرف در خانه

Samuels Seafood رستوران و عمده فروش سیفود در US گزینه هایی فراتر از مصرف غذا در رستوان را درنظر گرفته است. این شرکت در توئیتر اعلام کرده از هفته گذشته “بسته های سیفود خانواده” را با عنوان  “تحویل سیفود با پیکاپ” به فروش رسانده است. این حرکت مورد استقبال هزاران رستوان در سراسر جهان قرار گرفته است.

ماندن در مسیر در دوران کرونا

Mowi بزرگ ترین شرکت تولیدکننده سالمون جهان، هنوز جدیدترین محصول خود را به بخش تحویل مواد غذایی تازه در سایت Amazon.com (غول خرده فروشی) عرضه می کند. این محصولی است که شرکت تصمیم گرفته در کمپین پشتیبانی رسانه های اجتماعی در سطح گسترده آن را معرفی کند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه سیفود آمریکای شمالی ۱۴ مارس بود که حالا به تأخیر افتاده است. گروه برگزارکننده با وجود اختلالی که ویروس کرونا ایجاد کرده از طریق استراتژی رسانه های اجتماعی رو به جلو حرکت می کند.

زمانی برای درخشش عرضه داخلی

با اختلال در زنجیره عرضه جهانی یا قطع کامل آن، برخی شرکت ها برای پر کردن این خلأ فرصتی برای عرضه داخلی به دست می آورند. مثلا Ideal Fish تولیدکننده سی بس در خشکی در LinkedIn به مشتریان یادآور شد در چالش  “امنیت ملی غذایی” شرکت کنند. این شرکت اعلام کرد  “عرضه Branzino (بس اروپایی) وارداتی را باید متوقف کنید”.

این استراتژی شرکت Hudson Valley Fisheries (HVF) در نیویورک نیز محسوب می شود که علاوه بر عرضه قزل آلای خود به عنوان یک محصول پریمیوم، روی فروش محصولات گیاهی که در سیستم های آکواپونیک پرورش می یابد نیز فعالیت دارد. شرکت معتقد است محصول قزل آلا پایداری بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به سالمون پرورشی دارد.

اطلاع رسانی به مشتریان و کارمندان

اخیرا Pacific Seafood در LinkedIn آمادگی خود را برای محدودیت تردد حتی در داخل ایالت ها US ابزار نمود و برنامه های عملیاتی خود را در قبال ویروس کرونا اعلام کرد. «در طی قرنطینه دولتی یا دستور ماندن در جای امن، Pacific Seafood می تواند به عملیات های خود ادامه دهد، زیرا ما یک شرکت عرضه مواد غذایی با زیرساخت حیاتی هستیم».

فرانک دالسیچ مدیرعامل شرکت بعد از آنکه در رسانه های اجتماعی برنامه خود را به اشتراک گذاشت در بیانیه ای اعلام کرد: «از آنجا که زنجیره عرضه ما به صورت عمودی ادغام شده و سایت ها به لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند، ما در موقعیت منحصر به فردی قرار داریم تا این نیاز حیاتی را رفع کنیم.»

«ما در توانایی های تولید خود انعطاف ایجاد کردیم. این کار با افزایش دسترسی به موجودی محصول منجمد و تکیه بر قدرت عملیات های لجستیکی و نوآوری در بسته بندی برای پاسخ سریع به نیاز مشتری در این دوره بی سابقه انجام می شود».

شرکت هایی مانند Cooke Aquaculture در پستی در LinkedIn از کارکنان خود که قادر نیستند در خانه کار کنند و در سایت های مزرعه و کارخانه های فرآوری به کار ادامه می دهند تشکر کرد. جوئل ریچاردسون سخنگوی Cooke گفت: «کوک به طور فعالی موقعیت را پایش می کند و ما یک برنامه پیوسته بیزنسی داریم که حداقل وقفه در پیشرفت منظم کار را تضمین می کند».

Mowi Canada West به همین شکل با استفاده از LinkedIn و توئیتر از کارکنانی که خارج از خانه کار می کند تشکر کرده و اقدامات ایمنی و پیغام ها را منتقل می کند. کریس رید مدیر ارتباطات شرکت گفت: «چیزی که در مورد رسانه های اجتماعی جالب است انعطاف پذیری آن است». «اگر ببینیم که در حال از دست دادن یک موقعیت هستیم، و یا در معرض یک اشتباه قرار داریم، می توانیم به سرعت وضعیت را تغییر دهیم. این یک ارتباط کلیدی در خصوص نحوه گفتگو با اجتماعات محلی و کارکنان و خانواده های ماست».

سایر شرکت ها مانند Atlantic Sapphire از این فرصت برای اطمینان دادن به مشتریان در خصوص پیشرفت پروژه ها طبق برنامه ریزی استفاده می کند. یوهان آندریاسن مدیر عامل Atlantic Sapphire در توئیتر به فالوئرهایش اطلاع داد اخیرا “ساخت و تولید در سایت Bluehouse میامی بدون هیچ اختلال جدی ناشی از ویروس ادامه دارد”. شرکت اعلام کرده فروش ماهی سایت Bluehouse میامی در فلوریدا از تابستان آغاز می شود.