تازه‌ها

آخرین مطالب

ترویج مصرف سالمون در مدارس

ورود سالمون به بوفه مدارس، برای ترویج مصرف

ترویج مصرف سالمون در مدارس

در اسکاتلند به منظور افزایش مصرف ماهی سالمون روغنی برای کمک به سلامت و اقتصاد محلی، یک پروژه آزمایشی راه‌اندازی شد.

ترویج مصرف سالمون در مدارسسالمون در بوفه مدارس برای ترویج مصرف

ابتکار تازه‌ای راه‌اندازی شده تا دانش آموزان اسکاتلندی را به مصرف سالمون در بوفه مدارس تشویق کند. این یک پروژه پایلوت ۱۲ هفته‌ای است که در شش مدرسه از هفت دبیرستان در منطقه استرلینگ به اجرا درمی‌آید و توسط مقامات محلی و دولت اسکاتلند پشتیبانی می‌شود.

وعده‌های غذایی سالمون که به صورت محلی تهیه می‌شوند هفته‌ای یک بار در بوفه‌ها در دسترس قرار می‌گیرند، بعلاوه اطلاعاتی در خصوص فواید مصرف ماهی روغنی برای سلامت و بیش از ۲۰ دستور تهیه خانگی که در کلاس‌های اقتصاد خانه آموزش داده می‌شود.

انجمن علوم دریایی اسکاتلند (SAMS) یک ارزیابی علمی مستقل از پروژه ارائه خواهد داد که طبق آن میزان تقاضا برای سالمون و واکنش‌ها به اطلاعات مطرح شده، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

این پروژه به موازات سیاست “غذای خوب” دولت اسکاتلند که سالمون را غذایی سالم و با کیفیت بالا معرفی می‌کند، می‌تواند مسیر را برای یک حرکت کشوری هموار سازد.

شرکت سالمون اسکاتلند با مشارکت شورای شهر استرلینگ این پروژه را هدایت می‌کند. بریونی موناگان رئیس بخش آموزش شورای شهر استرلینگ گفت: «یک غذای متعادل پیشرفت تحصیلی را تقویت می‌کند. بعلاوه گنجاندن سالمونی که از همان منطقه تهیه شده یک گزینه عالی برای افزودن به منو خواهد بود.»

تاویش اسکات مدیرعامل شرکت سالمون اسکاتلند تأیید کرد هدف این پروژه اضافه کردن غذاهای سالم و مغذی به منو غذاهای مدارس است. او گفت: «خوردن تنها یک وعده ماهی روغنی در هفته، بیش از دو-سوم امگا ۳ توصیه شده در هفته را به شما می‌دهد.»

لوسی ویلیامسون متخصص تغذیه نیز یادآورد شد: «ویتامین D که به وفور در سالمون اسکاتلند یافت می‌شود، برای عملکرد ایمنی ضروری است. این ویتامین استخوان‌ها، عضلات و دندان‌ها را که برای رشد کودکان حیاتی است تقویت می‌کند. مصرف مقدار کافی سالمون می‌تواند به مقابله با مشکل چاقی کمک کند.»

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا