تازه‌ها

آخرین مطالب

بزرگترین مزرعه دور از ساحل چین اولین محصول در مقیاس بزرگ را برداشت کرد

دیپ بلو بزرگ‌ترین مزرعه دور از ساحل

مزرعه-دور-از-ساحل-چیندیپ بلو ۱ برای جمع‌آوری ماهیان از روش پمپ خلأ و فشار منفی استفاده می‌کند. در این روش آسیب حاصل از برخورد و شکستگی بدن ماهی کاهش یابد.

 

بزرگ‌ترین مزرعه دور از ساحل چین با نام دیپ بلو ۱ با برداشت اولین محصول خود در مقیاس بزرگ در روز دوشنبه (۲۱ ژوئن) به نقطه عطف مهمی دست پیدا کرد.

به گفته شرکت ریژائو وانزفنگ بیش از ۳,۰۰۰ ماهی با نرخ بازماندگی ۸۰% از پن جمع‌آوری شدند. این شرکت به همراه دانشگاه اوشن چین مجری این پروژه هستند.

وزن هر ماهی به طور میانگین بیش از ۴ کیلوگرم است و کیفیت آن به استانداردهای صادرات EU می‌رسد.

سخنگوی وانزفنگ گفت، در جولای ۲۰۱۹، ۱۳۰,۰۰۰ قطعه اسمولت ماهی به پن منتقل شدند. این زمانی بود که پن بعد از تغییرات اساسی دوباره به دریا بازگردانده شده بود. نیمی از اسمولت‌ها قزل‌آلا رنگین‌کمان بودند و نیمی دیگر سالمون آتلانتیک.

مزرعه-دور-از-ساحل-چیندیپ بلو ۱، بزرگ‌ترین مزرعه دور از ساحل سالمون در دریای زرد.

 

این پن در فاصله ۱۳۰ کیلومتری ساحل چین در آب‌های سرد دریای زرد به ارتفاع ۳۵ متر و پهنای ۶۰ متر توسط شرکت کشتی‌سازی دولتی چینگدائو ووچوآن طراحی و ساخته شد.

بعد از مزرعه اوشن فارم ۱ متعلق به شرکت سالمار در نرژو، این مزرعه دارای دومین پن بزرگ دور از ساحل در جهان است.

ویهوآن گو رئیس هیئت مدیره شرکت به نشریه چینگدائو دیلی گفت: «برخلاف صید سنتی با تور ما از روش پمپ خلأ و فشار منفی برای جمع‌آوری ماهیان استفاده کردیم که آسیب حاصل از برخورد و شکستی بدن ماهی را کاهش می‌دهد و در نتیجه فرآوری آن با نظم و کنترل بیشتری انجام می‌شود. در مرحله بعد در کشتی فرآوری شکم ماهی خالی و تمیز شده و در مخازن منجمد می‌شوند. از پمپ کردن سالمون تا اتمام پروسه فرآوری تنها ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.»

هدف وانزفنگ تحویل ماهی به مصرف‌کنندگان در منطقه غربی چینگدائو در مدت ۱۲ ساعت و به کل کشور در مدت ۳۶ ساعت است.

مزرعه-دور-از-ساحل-چینشکم ماهی خالی و تمیز شده در یک مخزن آبی قرار می‌گیرد.

 

به گفته یک مقام رسمی از شرکت، این اولین برداشت در مقیاس بزرگ از زمان اجرای پروژه و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری موفق روی پرورش سالمون دور از ساحل در عرض کم جغرافیایی محسوب می‌شود.

دیپ بلو ۱ با سرمایه کلی ۱۱۵ میلیون یوان (۱۷.۷ میلیون دلار) آخرین تکنولوژی انحصاری را بکار برده مانند صید با قایق پانتون، خروج پسماند بیولوژیکی و دستگاه و تجهیزات اکسیژن‌ده در آب که توسط دانشگاه اوشن توسعه یافته است.

همچنین در این پروژه از انرژی سبز با سکوهای نیمه شناور انرژی موج استفاده می‌شود.

مزرعه-دور-از-ساحل-چینماهی جمع‌آوری شده از مزرعه دیپ بلو ۱

 

پن در توده آب سرد قرار می‌گیرد و این پدیده منحصر به‌فردی در دریای زرد است که در دمای آن در فاصله نه چندان عمیق از سطح آب، در سراسر سال پایین بوده و مناسب برای پرورش سالمون است.

وانزفنگ انتظار دارد این مزرعه هر ساله ۳۰۰,۰۰۰ قطعه سالمون با حجم ۱,۵۰۰ تن و ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون یوآن تولید کند.

به گزارش چینگدائو دیلی، در حال حاضر بیش از ۱۵۰,۰۰۰ ماهی در قفس شنا می‌کنند.

تلاش برای پرورش سالمون آتلانتیک در پن دور از ساحل که در می ۲۰۱۸ آغاز شده بود دچار یک وقفه بزرگ شد. شش ماه بعد از راه‌اندازی آن، پن را برای تعمیر به بندر منتقل کردند و مجبور شدند سالمون‌ها را تخلیه کنند.