تازه‌ها

آخرین مطالب

افزایش-صادرات-میگو

صادرات کشورهای اصلی تولیدکننده میگو در ۲۰۲۱ افزایش داشت

صادرات میگو ۲۰۲۱

طبق آنالیز داده‌های تجارت، هفت تولیدکننده بزرگ میگو در جهان- آرژانتین، چین، اکودور، هند، اندونزی، تایلند و ویتنام- در سه ماهه اول ۲۰۲۱، ۶% افزایش در حجم صادرات را به ثبت رساندند.

براساس داده‌های تجارت از گمرک کشورها و مرکز تجارت بین‌المللی این هفت کشور که به استثناء آرژانتین عمدتا میگو پرورشی تولید می‌کنند، در سه ماهه اول سال ۵۰۰,۰۰۰ تن میگو صادر کردند که بالاتر از ۴۷۴,۰۰۰ تن Q1 سال گذشته است.

این شرایط فراوانی محصول در Q1 را نشان می‌دهد و داده‌های هر کشور نیز حاکی از صادرات بیشتر در Q2 است.

برحسب حجم، اکوادور بزرگ‌ترین صادرکننده است و در Q1 با افزایش ۲% سال-به-سال صادراتش به ۱۶۶,۰۰۰ تن رسید. دلیل آن تا حدود زیادی تقاضای قوی از سوی اروپا و US بود.

فزایش-صادرات-میگو-2021هند دومین صادرکننده بزرگ با ۱۳۳,۰۰۰ تن صادرات افزایش ۱۱% را تجربه کرد. تقاضا قوی از سوی US و برداشت‌های بهتر علت این رشد صادرات محسوب می‌شوند.

ویتنام با ۸% رشد و ۶۵,۰۰۰ تن صادرات در جایگاه سوم قرار دارد و بیشترین رشد در جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص می‌دهدو اندونزی نیز ۱% رشد و ۵۴,۰۰۰ تن صادرات را به ثبت رساند. در این بین، چین با جهش ۲۴%، ۳۲,۰۰۰ تن محصول صادر کرد، در حالیکه در Q1 سال ۲۰۲۰ وضعیت قرنطینه به صادرات آن آسیب زد.

آرژانتین با میگو قرمز دریایی، ۲۷,۶۰۰ تن محصول صادر کرد و این رقم با کاهش ۵% همراه بود. تایلند که سابقا بزرگ‌ترین تولیدکننده میگو در جهان بود با  ۲۳,۰۰۰ تن صادرات ۱% کاهش را تجربه کرد.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده میگو فراوری شده در Q1 میانگین ارزش محصول خود را کیلویی ۱۱/۵۹ دلار اعلام کرد و این رقم افزایش ۵% را نشان می‌دهد که بالاترین رشد محسوب می‌شود.

تایلند (کیلویی ۱۰/۴۷ دلار، ۳% افزایش)، ویتنام (کیلویی ۹/۴۹ دلار، ۲% افزایش)، اندونزی (کیلویی ۹/۱۶ دلار، ۱% افزایش)، هند (کیلویی ۷/۵۱ دلار، ۲% افزایش)، آرژانتین (کیلویی ۶/۵۴ دلار، ۱% افزایش) و اکوادور (کیلویی ۵/۱۵ دلار، ۸% کاهش) در رتبه‌های بعد قرار دارند (نمودار را ببینید).

فزایش-صادرات-میگو-2021افزایش در ارزش میگو فرآوری شده در چین و ویتنام تقاضا بالاتر برای محصولات با ارزش افزوده را نشان می‌دهد؛  این کشورها عملکرد خوبی در این صنعت دارند. در مقایسه، تقاضای چین برای میگو فرآوری نشده از اکوادور کاهش داشت.

در ماه‌های اخیر، قیمت محصول اکوادوری افزایش یافت، حتی با وجود افزایش عظیم در صادرات ماه آوریل و می که رکورد صادرات ژانویه تا می را به ۳۱۵,۰۰۰ تن رساند. این دوره نسبت به سال قبل با افزایش ۸% حجم همراه بود.

فزایش-صادرات-میگو-2021سال گذشته، هفت کشور اصلی تولیدکننده میگو، ۲/۱۸  میلیون تن میگو صادر کردند، و هند و اکوادور نقش مهمی در رشد صادرات جهانی داشتند.

فزایش-صادرات-میگو-2021فزایش-صادرات-میگو-2021

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با تحلیل های جهانی بازار میگو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

تحلیل های جهانی بازار میگو